اخبار
رئیس دانشگاه پیام ‌نور خراسان رضوی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا 57 درصد پذیرفته‌شدگان بدون آزمون کنکور، دانشگاه پیام نور را انتخاب کردند

رئیس دانشگاه پیام ‌نور خراسان رضوی گفت: در ۸ مهر ماه سال جاری که سازمان سنجش اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون را اعلام کرد و اولین سالی بود که سازمان سنجش به این سمت پیش رفت تا به تدریج کنکور را حذف کند، ۵۷ درصد داوطلبان، دانشگاه پیام نور را انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، عزیزالله نژادعلی امروز در دیدار روسای دانشگاه‌های خراسان رضوی با نماینده ولی فقیه در استان که در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه پیام ‌نور با توجه به گستردگی در سطح استان و کشور و ماهیت رسالت آموزشی، امتحانات متمرکز و مشابه کنکور سراسری دارد که هر امتحان یک کنکور است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور کتاب‌محور بوده و ما جزوه‌محور نیستیم. این ماهیت آموزشی ماست. زمانی که دانشجویان پیام نور ثبت نام می‌کنند، در هر نقطه کشور می‌توانند امتحان دهند. ۲۵ درصد امتحانات ما بدون کاغذ است که به لحاظ هزینه‌ای و حفظ محیط زیست قصد داریم این رقم را به 50 درصد برسانیم.

نژادعلی بیان کرد: در ۸ مهر ماه سال جاری که سازمان سنجش اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون را اعلام کرد و اولین سالی بود که سازمان سنجش به این سمت پیش رفت تا به تدریج کنکور را حذف کند، ۵۷ درصد داوطلبان، دانشگاه پیام نور را انتخاب کردند. این آمار نشان می‌دهد دانشگاه پیام نور عملکرد خوبی در سراسر کشور داشته و امیدواریم کمک‌ شود تا محرومیت‌زدایی را در بخش آموزشی پیش ببریم.

رئیس دانشگاه پیام ‌نور خراسان رضوی با بیان اینکه «در شبکه جامع دانشگاهی دانشگاه پیام نور متولی آسیب‌های اجتماعی است»، عنوان کرد: اولین جلسه را در دانشگاه پیام نور گذاشتیم، علاوه بر دانشگاه‌ها، ارگان‌های دیگر نیز حضور داشتند، استقبال خوبی شد منتها گله می‌کردند که این جلسات ابتر می‌ماند و ادامه نمی‌یابد. باید تلاش شود افراد فعال و علاقه‌مند به این موضوع را معرفی کنند تا به صورت منسجم، هماهنگ و بنیادین روی این قضیه کار شود که در آینده گام‌های مثبتی برای استان و نیز برای کشور برداریم.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه ای به استاندار محترم عرض شدکه صنایع ما در شرایط تحریم مشکلات خود را به ما اعلام کنند و زمانی که از طرف استانداری متولی می‌شویم تا مشکلاتشان را اعلام کنند، انتظار نداریم  موارد محرمانه را بیان نمایند اما تقریبا موارد دیگر نیز به ما اعلام نمی‌شود. دانشگاه‌ها آمادگی کمک در این شرایط را دارند تا بتوانیم از این شرایط ایجاد شده بیشترین استفاده را ببریم که کم اتفاق می‌افتد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر