برگزیده
با پیام رئیس دانشگاه پیام نور؛ همایش ملی پژوهشی «نماز ، ولایت و مسجد» در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی آغاز به کار کرد:
 
با پیام دکتر محمد رضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور و ایت الله نوری همدانی مرجع عالیقدر شیعه همایش ملی علمی-پژوهشی نماز ولایت و فرهنگ رضوی به میزبانی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دراین همایش که به مناسبت 27 اذر ماه سالروزشهادت شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه به میزبانی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد دکتر کریم نجفی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور و رییس همایش با اشاره به اینکه جهت دهی به جامعه بر عهده حوزه است، گفت: دانشگاه حرکت جامعه را تسهیل می‌کند.
دکتر نجفی، رییس همایش: انتصاب دکتر محمد رضا زمانی ریاست عالیه دانشگاه پیام نور و ابلاغ اولین پیام رسمی ایشان به همایش فرهنگی نماز
دکتر نجفی ضمن قرائت پیام دکتر مجمد رضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور اظهار داشت: موضوعی که در اسلام به آن تاکید شده است نماز و ولایت است، نماز در واقع یک فریضه الهی است که آثار بسیاری را در خود جای داده است و یک رویکرد شخصی دارد که ارتباط با خداست که بالاترین ارتباط با خدا را دارد.
رییس همایش ملی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی ضمن تشکر ازستاد برگزاری همایش در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی و 72 سازمان اجرایی که در برگزاری این همایش یاری رسان بودند افزود: دانشگاه پیام نور در همه سال های فعالیت تلاش کرده است تا توجه به تهذیب و فرهنگ را در کنار تحصیل مدنظر قرار دهد و پرچم داری دانشگاه در حوزه کیفیت آموزشی و فرهنگی حاصل این تلاش جمعی است.
دکتر نجفی افزود: انتصاب دکتر محمد رضا زمانی ریاست عالیه دانشگاه پیام نور و ابلاغ پیام ایشان به این همایش فرهنگی در کنار مضجع شریف امام مهربانی ها را باید به فال نیک گرفت.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه با تاکیدات مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به موضوع نماز، مسجد و ولایت در دانشگاه‌ها به‌صورت ویژه پرداخته می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های نماز جماعت در مقایسه با سایر برنامه‌های گروهی و اجتماعی اعم از مراسم‌های ملی و اداری در این است که شخصیت‌ها و سلسله مراتب دنیایی در نحوه آرایش صفوف به‌هم پیوسته نماز دخالت ندارند.
 دکتر داوریار رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی و دبیر همایش: همراهی 72 سازمان اجرایی استانی در برگزاری همایش نشان دهنده جایگاه ویژه دانشگاه پیام نور است.
محمدعلی داوریار؛ رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان‌رضوی نیز در این همایش اظهار داشت: در روند اجرایی این همایش اقدامات گسترده‌ای در یک سال گذشته انجام شد و در این رابطه دانشگاه‌ها، حوزه علمیه، آستان قدس رضوی، رسانه‌ها، سپاه امام رضا(ع)، حوزه علمیه و اقشار بسیج همکاری لازم را داشتند.
وی افزود: سال گذشته این همایش توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار شد و امسال مسئولیت برگزاری دومین همایش ملی علمی و پژوهشی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی به دانشگاه پیام‌نور واگذار شد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان‌رضوی با بیان اینکه نخستین گام در مسیر توسعه، رشد فرهنگی در سطح جامعه است، گفت:
در سال 2017 که مشهد الرضا(ع) به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است برنامه‌های متعددی متناسب با این رویداد بزرگ برگزار شده و یکی از این برنامه‌ها برگزاری دومین همایش ملی علمی و پژوهشی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی بوده است.
وی اظهار کرد: برای بیان معیارهای اسلامی فضایی بهتر از فضای دانشگاه نداریم. اگر قدر دانشگاه را بدانیم دانشگاه همان انرژی هسته‌ای است که به دنبال آن هستیم و برای ایجاد فرهنگ نماز، کرسی‌های آزاد اندیشی وتدریس جایی بهتر از دانشگاه نیست.
داوریار با اشاره به ابلاغ پیام دکتر محمدرضا زمانی ریاست جدید دانشگاه پیام نور افزود: جا دارد از توجه ویژه دکتر محمدرضا زمانی ریاست دانشگاه پیام نور تشکر ویژه نمایم و ابلاغ اولین پیام رسمی ایشان به همایش ملی فرهنکی با موضوع نماز نشان دهنده توجه ویژه ایشان به فریضه نماز است که قطعا مایه برکات و خیرات زیادی خواهد بود.
وی افزود: همکاری حدود 72 سازمان اجرایی در سطح استان در برگزاری این همایش، علاوه بر جایگاه ویژه دانشگاه پیام نور نشان دهنده اهتمام ویژه به امر نماز است.
شایان ذکر است در این همایش که با حضور بالغ بر 600 نفر از دانشجویان، اساتید، روحانیون و مدیران استانی به میزبانی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد نماینده ایت الله نوری همدانی، مرجع عالی قدر شیعه به قرائت پیام ایشان پرداخت. همچنین از میان 100 مقاله پذیرفته شده توسط دبیرخانه کنفرانس، 3 مفاله برتر ارائه و مورد تقدیر قرار گرفتند.
رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور مشهد 15 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: همه‌ی دانشگاه‌ها تاثیرگذارند اما دانشگاه پیام نور دانشگاهی اجتماعی فرهنگی و مطالبه گر است.
 
و ی افزود: جنس دانشجوی پیام نور با دیگر دانشگاه‌ها متفاوت است؛ دانشجوی ما از جایی می‌آید که بر 10 نفر در اطراف خود تاثیرگزار است. بزرگترین ضعف دانشگاه پیام نور این است که به خوبی شناخته نشده و معرفی شده نیست.