اخبار
به مناسبت هفته دفاع مقدس خاطراتی از حجه الاسلام والمسلمین جباریان رئیس دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در ایام هفته دفاع مقدس به سراغ حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم جباریان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی می رویم که عاشقانه به ندای "هل من ناصر ینصرنی" رهبرشان لبیک گفتند.
1-بیوگرافی مختصری از خود بیان کنید.
محمدکاظم جباریان متولد 1337 در مشهد به دنیا آمده ام. تحصیلات حوزوی: سطح 4
2- چه سالی به جبهه رفتید و آیا مجروح شدید؟
ابتدای سال 59 به جبهه اعزام شدم حضور جبهه آبادان در حالی که محاصره کامل بود و فقط از طریق راه آبی امکان دسترسی داشت شرکت در شکست حصر آبادان
3- در چه مناطق عملیاتی از جبهه حضور داشتید؟
آبادان، شلمچه، فاو
4- برخورد خانواده در اعزام شما به جبهه چگونه بود؟
با توجه به مذهبی بودن خانواده و این که کل خانواده در جریان پیروزی انقلاب مشارکت داشته‏اند طبیعی بود که موافق هستند و بودند.
5- آیا با همرزمانتان هنوز ارتباط دارید؟ چند تن از همرزمان شهیدتان را نام ببرید.
با شهید حسین رسولی که شوهر همشیره بودند و با هم اعزام شدیم و پس از شرکت در عملیات شکست حصر آبادان ایشان به درجه رفیع شهادت نائل شدند. پس از آن به فاصله کوتاهی برادرم شهید علی اکبر جباریان نیز که نقش بی‏سیم‏چی شهید چراغچی را داشت به درجه شهادت نائل آمد.
6- خاطره‏ای از جنگ برایمان بگویید.
با توجه به این که بنده قبل از ورود به حوزه علمیه دانشجوی مهندسی بودم در هر بار حضور در جبهه با دو حکم تبلیغ و سازندگی در خدمت رزمندگان بودیم و مدتی مسئولیت پدافند از منطقه فاو که به وسیله آّ و پمپاژ آن در حد فاصل خطوط ما و عراق داشت مشغول خدمت بودم که خاطرات جایی دارم که در این مختصر نمی گنجد.
7- اگر دوباره جنگی روی دهد حاضر به شرکت فرزندانتان در جبهه خواهید بود؟
قطعا. در صورتی که خود ایشان مایل باشند هیچ ممانعتی به عمل نخواهم آورد.
8- چه درس‏هایی از جبهه گرفتید؟
جبهه‏های ما همه دانش‏آموز صحنه‏های کربلا، ایثار، شجاعت، فداکاری، جانبازی، خلوص و یکتاپرستی واقعی بودند و با پشت پا زدن به همه وادیات دنیوی حرکت بوی خدا را عملا آموختند.
9- از احساس خود در هفته دفاع مقدس بگویید.
یادآور خاطرات شیرین و ارزشمندی است که هیچ چیز جای آنها را پر نمی کند.
10- چند شهید تقدیم انقلاب کردید؟
دو شهید به نام‏های شهید علی اکبر جباریان و شهید حسین رسولی
11- چه توصیه‏ای به جوانان و دانشجویان دانشگاه پیام نور خراسان رضوی دارید.
همان طور که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود خطاب به پیشکسوتان جبهه جهاد و مقاومت فرمودند دفاع مقدس گنج گران‏بهایی است که نسل کنونی باید به دنبال استخراج و به کارگیری گوهرهایی کم‏نظیر این ذخیره الهی برای کشورمان و سایر مظلومان اقصانقاط دنیا باشند و این که دلبستگی به دنیا مانع از پرواز ملکوتی به سوی خداوند می باشد.