پژوهش
مرکز مشاوره و پژوهش های آماری دانشگاه پیام نور افتتاح مرکز مشاوره آماری دانشگاه پیام نور خراسان رضوی
 

با سلام و احترام

مرکز مشاوره و پژوهش های آما ری دانشگاه پیام نور

 

نظر به گسترش روز افزون طرح و توسعه دررشته های مختلف، همچنین رشد قابل توجه تحقیقات در زمینه های مختلف علمی در سالهای اخیر، استفاده از علم آمار و نیاز محققین و دانشجویان به کاربرد آن، بیش از پیش محسوس است. در اغلب این تحقیقات معرفی طرح های مناسب آزمایشی و نمونه گیری، تهیه و تنظیم پرسشنامه  برای جمع آوری اطلاعات، شیوه تلخیص و مدلسازی داده ها و در مجموع کاربست روشهای صحیح آماری از دغدغه های همیشگی پژوهشگران است. در پاسخ به نیازهای پژوهشی پژوهشگران و دانشجویان و ارائه مشاوره های آماری مبتنی بر علم آمار ایجاد و توسعه مراکز مشاوره آماری امری ضروری است.

در راستای رفع نیازهای مشاوره ای و همچنین بهره برداری لازم از پتانسیل موجود، گروه آمار دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی ،  در چارچوب شیوه نامه ای که در پی خواهد آمد اقدام به ایجاد مرکزمشاوره آماری زیر نظر دانشگاه پیام نور نموده است که در ادامه به اختصار "مرکز" نامیده می شود.

 

  • اهداف

ایجاد مرکزی ثابت به عنوان کانونی برای رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی مرتبط با مشکلات و معضلات آماری بویژه در طرح های پژوهشی.

- مشاوره آماری برای انجام رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور و سایر موسسات و دانشگاه‌ها از جمله انتخاب طرح های مناسب آزمایشی و نمونه گیری، تهیه و تنظیم پرسشنامه و آزمونهای آماری، تلخیص و مدلسازی ساختاری داده ها.

- ارائه خدمات از طریق نظارت، مشاوره آماری و اجرای طرحهای تحقیقاتی درون و برون دانشگاهی محققان و دانشجویان.

- آموزش، ترویج و فراگیر نمودن روشهای نوین آماری از جمله کاربرد نرم افزارهای آماری در تحقیقات.

- ارتقاء کیفیت یافته‌های علمی از طریق افزایش همکاری بین گروه آمار و پژوهشگران سایر علوم در داخل و خارج از دانشگاه.  

- افزایش انگیزه و بهره برداری از ظرفیتهای دانشجویان آمار اعم از کارشناسی و تحصیلات تکمیلی از طریق مشارکت دادن آنها در مشاوره یا انجام طرحهای آماری.

 

  • خدمات

  عمده خدمات مرکز به شرح زیر است:

 

- مشاوره: عبارت است از ارائه کلیه خدمات مشاوره‌ای آماری به پژوهشگران و دانشجویان در جهت رفع مشکلات آماری در راستای انتخاب صحیح طرح و روش نمونه‌گیری، اصلاح داده‌ها و داده کاوی و مدلسازی انتخاب روش های مناسب آماری در تحلیل داده‌ها.

-  همکاری: عبارت است از مشارکت مسقیم یا غیرمستقیم در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های آماری و یا نظارت بر آنها.

- آموزش: عبارت است از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز برای کاربران، محققین، مدیران ودانشجویان و ... در زمینه های مختلف مانند روش تحقیق، تحلیل پرسشنامه و نرم افزارهای به روز آماری. همچنین این مرکز با برگزاری سخنرانی‌های دوره‌ای و تحلیل مثال‌های تجربی از عواقب عدم استفاده درست از مباحث آماری در طرح‌های تحقیقاتی و ارائه راهکارهای مناسب، لزوم استفاده صحیح از آمار را روشن‌تر نماید.  

 

-سایر خدمات: اعم از کمک به تهیه و تدوین فنی بخش آماری گزارش‌ها، مقاله‌ها و طرح‌های پژوهشی. 

   

 

  • برقراری ارتباط

محققین عزیزی که مایل به دریافت خدمات مشاوره آماری هستند می توانند به طرق زیر با مرکز ارتباط برقرار کنند:

- مراجعه حضوری به خانم دکتر حسینیون درروزهای شنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ صبح به آدرس دانشگاه پیام نور مرکز مشهد ساختمان 2 اتاق 114.

- تماس با مرکز مشاوره به محل دانشگاه پیام نور مرکز مشهد داخلی 456.

   - ارسال ایمیل به آدرس NHosseinioun.pnu@gmail.com 

 

با احترام شایسته

دکتر نرگس حسینیون

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر