اخبار
با رقابت 16 تیم دانشجویی ؛ دومین دوره مسابقات برنامه نویسی ACM دانشجویی دانشگاه پیام نور در مرکز مشهد برگزارشد دومین دوره مسابقات برنامه نویسی کامپیوتر دانشجویی دانشگاه پیام نور به میزبانی مرکز مشهد در سالن شیخ بهایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ،در این مسابقات 16 تیم دانشجویی از استان ها و شهرهای، نجف آباد، اصفهان ، تهران شمال ، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، بابل ، مشهد، قوچان ، زنجان، شهرکرد حضور داشتند که طی دو روز به رقابت پرداختند.
در این مسابقات ،دانشجویان طی دو روز ( روز اول بخش تستی و آزمایشی و روز دوم مسابقه نهایی) به ده سئوال مطرح شده از سوی هیات داوران پاسخ دادند که در نهایت تیم الگوریپ از دانشگاه پیام نور مرکز مشهد، تیم هش اری از تیم دانشگاه پیام نور مرکز مشهد، تیم دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی ، تیم نصف جهان از دانشگاه پیام نور اصفهان و تیم لید از دانشگاه پیام نور زنجان به ترتیب مقام های اول تا پنجم این مسابقات را از آن خود نمودند.
در این مسابقات به تیم های اول تا پنجم به ترتیب هدایای نقدی به مبالغ تیم اول 2500000 تومان، تیم دوم 1500000 تومان، تیم سوم 1000000 تومان ، تیم چهارم 600000 تومان و تیم پنجم 400000 تومان پرداخت شد.

 دکتر امین ناجی در اختتامیه مسابقات acm:
نیاز امروز ما برای نشاط آفرینی از مسیر کارآفرینی می گذرد


دکتر امین ناجی معاون دانشجویی ،اجتماعی و فرهنگی دانشگاه پیام نور در مراسم اختتامیه مسابقات acm که به میزبانی مرکز مشهد برگزار شد، گفت: نیاز امروز ما برای نشاط آفرینی از مسیر کارآفرینی می گذرد.
 و اگر ما یک  جامعه کارافرین و یک فارغ التحصیل  دانش آموخته کارآفرین نداشته باشیم یقینا یک مهندس ویک فارغ التحصیل توانمند آماده به کار نخواهیم داشت . و برای این موضوع نیاز به افزایش امید در میان تک تک دانشجویان داریم ،معاون دانشجویی ،اجتماعی و فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: ما در دانشگاه پیام نور باید برای فعالیتهایی که بعد علمی فرهنگی و از سوی دیکر نقش آفرینی در عرصه کارورزی و مهارت آفرینی و سپس برند سازی علمی ما را دارد بیش از پیش فعال باشیم .
دکتر امین ناجی گفت:  ما به دنبال این هستیم که اعتماد به دانشگاه پیام نور و احساس افتخار به حضور در این دانشگاه را افزایش دهیم.   
 
دکتر صفارنیا مدیر کل امور دانشجویان و تولیدات دانشجویی:
حمایت دانشگاه از ایده ها، ابداعات و اختراعات

 
دکتر صفارنیا مدیر کل امور دانشجویان و تولیدات دانشجویی در اختتامیه مسابقات acm گفت : ما در اداره تولیدات دانشجویی از ایده ها به صورت ابداعات و اختراعات و ثبت تاسیس شرکتهای دانش بنیان و حمایت می کنیم .
وی افزود: اولین مرکز مشاوره در حوزه کارآفرینی و  نوآوری در دانشگاه پیام نور برای ارائه خدمات و راهنمایی و مساعدت دانشجویانی که علاقمندند در این حوزه ها طی مسیر کنند در حال راه اندازی است  است  و تلاش میکنیم از دانشجویان کارآفرین و نوآور دانشگاه پیام نور ، در کنار اساتید استفاده کنیم.
دکتر صفارنیا درادامه افزود: تلاش و رفتن به سمت حوزه های نو آینده شما دانشجویان را رقم خواهد زد. 

رئیس دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی:
وظیفه دانشگاه جهت دهی دانشجویان به سمت رقابت بازار و فناوری


دکتر نژاد علی در اختتامیه مراسم مسابقات acm  ضمن خیر مقدم به مهمانان و دانشجویان  گفت: دوره دانشجویی علاوه بر اینکه با کار علمی انجام میشود باید با کار فرهنگی شور و نشاط در دانشجویان ایجاد کنیم و خروجی آن را هم در کوتاه مدت و هم دراز مدت میشود دید.
وی افزود:در دانشگاه فقط درس خواندن ملاک نیست و اگر ما دانشگاهیان نتوانیم شما را به سمت رقابت بازار و فناوری و یادگیری کار هدایت بکنیم رسالت خود را انجام نداده ایم .
وی افزود : دانشجویان بایدیاد بگیرند در این مسیر چگونه وارد بازار کار شوند چون صرف داشتن اطلاعات در مسیر بیرون کافی نیست و در رقابت هست که ما باید خودمان را نشان دهیم .


دکتر ضیایی،
سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز مشهد:
نیز در این مراسم گفت: مسابقات acm  با توجه به اینکه یکی از مهمترین مسابقات برنامه نویسی است که در بین موسسات آموزش عالی و دانشگاهها برگزار میشود خوشحال هستیم این افتخار نصیب دانشگاه پیام نور خراسان رضوی و مرکز مشهد شد تا بتوانیم در این رویداد علمی و فرهنگی قدم برداریم و پذیرای دانشجویان مستعد پیام نور باشیم.

 .


  
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر