اخبار
با حضور معاون دانشگاه پیام نور کشور انجام شد: برگزاری مراسم معارفه و تکریم سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان شمالی.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور :مراسم معارفه و تکریم سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان شمالی با حضور دکتر امین ناجی، معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور و دکتر نژادعلی، رئیس دبیرخانه منطقه 9 کشور برگزار گردید.

در این مراسم که در روز چهارشنبه 4/7/97 در محل سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد برگزار گردید، در ابتدای مراسم دکتر جلیل مسعودی فرد سرپرست سابق دانشگاه پیام نور خراسان شمالی به ارائه گزارش عملکرد خود در طول مدت مسئولیت چهارساله خود پرداخت. او گفت: ماموریت بنده اجرای سیاست های کلان و اجرای دقیق دستورالعمل های وزارت علوم و هماهنگی با مسئولین سازمان مرکزی و استان بوده است.

وی افزود: در حوزه آموزشی، توجه به کیفی سازی و عدم گسترش کمی دانشگاه بوده که در دانشگاه پیام نور استان بسیار به این اصل پایبند بوده ایم و در این راستا کارهایی از قبیل تاکید بر حضور فعالانه اعضای علمی دانشگاه برای مطالعه و پژوهش و راهنمایی دانشجویان و مشارکت آنها در عرصه های مختلف بوده است.

مسعودی فرد گفت: ساماندهی استادان حق التدریس از طریق تشکیل کمیته ای جهت ارزیابی آنها در حوزه ی آموزش انجام شده است . جذب رشته کارشناسی ارشد جامعه شناسی، بروز شدن صدور گواهینامه های موقت دانشجویان از سایر کارهای انجام شده در حوزه آموزشی بوده است.

او ادامه داد: در حوزه پژوهشی نیز حمایت از طرح های پژوهشی داخل و خارج از دانشگاه بوده است. در حوزه فنآوری اطلاعات ، برقراری شبکه یکپارچه استانی بین مراکز و واحدهای پیام نور استان، تجهیز و تکمیل Voip ها، اصلاح ساختارهای سیستمی خاصه در واحدهای اسفراین،شیروان و بجنورد ، صرفه جویی در پهنای باند از سایر اقدامات انجام شده دراین حوزه بوده است.

مسعودی فرد ادامه داد، همایش های استانی سبک زندگی و الگوی اسلامی که با همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه انجام شد، همایش استانی زندگی سالم، همایش استانی آسیب های اجتماعی ، از مهمترین همایش های استانی برگزار شده دراین دانشگاه می باشد.

او افزود: در حوزه اداری،مالی و عمرانی، اجرای دقیق آیین نامه های مالی و مالیاتی ، ساماندهی همه کارکنان بلاتکلیف در سطح استان، تکمیل پرونده ها ی کارگزینی و برطرف کردن نواقص آنها ، راه اندازی نرم افزار حضور و غیاب در سامانه لجستیک که از اولین استان های پیاده کننده این نرم افزار در کشور بوده ایم، تعمیر و نگهداری ساختمانها ، از مهمترین اقدامات صورت گرفته عمرانی بوده و هیچگونه بدهکاری عمرانی نداریم . همچنین گسترش فضای سبز، افتتاح و تجهیز ساختمان های آزمایشگاه، افتتاح سالن ورزشی در واحد اسفراین و شیروان، ار دیگر اقدامات حوزه عمرانی بوده است.

جلیل مسعودی فرد گفت: در حوزه ی فرهنگی ، فعالیت های فرهنگی در استان بسیار شاخص بوده و برگزاری مراسمات دعای عرفه و دهه ی اول ماه محرم، تقویت نشریات دانشجویی و کسب جوایز متعدد استانی و کشوری از مهمترین اقدامات حوزه فرهنگی دانشگاه بوده است.

او افزود: از مهمترین کارهای انجام شده، ارتقای جایگاه دانشگاه در استان و گسترش نگاه علمی در بین مدیران استانی بوده است.

در ادامه این مراسم، دکتر نورالله فیضی سرپرست جدید دانشگاه پیام نور خراسان شمالی صحبت های خود را آغاز کرد . او با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و عرض خیرمقدم خدمت دکتر امین ناجی معاون دانشگاه پیام نور کشور و دکتر نژادعلی رئیس منطقه9 دانشگاه پیام نور کشور و سایرین، از زحمات روسای سابق بایت فراهم سازی امکانات خوب در این دانشگاه قدردانی کرد و از دکتر مسعودی فرد نیز بابت زحمات چهار ساله ایشان تشکر کرده و تقاضای همراهی و همکاری کرد.

دکتر فیضی برنامه های خود در این دانشگاه را حرکت هرچه سریعتر به سمت منطقه ای شدن برشمرد که این وظیفه از سوی وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور به او محول شده است که در جهت حفظ منابع می باشد.

افزایش امید و شادابی در روحیه ی کارکنان علمی و اداری با در نظر گرفتن طرح افزایش تکریم ارباب رجوع و احترام به حقوق شهروندی که از شعارهای دولت محترم می باشد ، احیای کرسی های آزاد اندیشی، افزایش فعالیت های فرهنگی ، افزایش کیفیت آموزشی در جهت جذب بیشتر دانشجویان در استان، افزایش دوره های تحصیلات تکمیلی ، حمایت از استارتاپ ها ، نوآوری های و فنآوری ها و تاسیس شرکت های دانش بنیان ، تعامل سازنده با استانداری و مدیران استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و نهایتا استفاده از خرد جمعی، اصلاح نظام مالی و تنوع بخشی به منابع مالی از دیگر مهمترین برنامه های سرپرست دانشگاه پیام نورخراسان شمالی بود.

 

دکتر فیضی در پایان صحبت های خود، برای نیل به این اهداف و برنامه ها، تقاضی همراهی و همیاری از همکاران کرد.

همچنین دکتر نژادعلی، رئیس دبیرخانه منطقه9 دانشگاه پیام نور کشور نیز در این جلسه، ضمن عرض تسلیت ایام ماه محرم و خیر مقدم خدمت معاون دانشگاه پیام نورکشور و سایر حاضرین در جلسه و تبریک آغاز سال تحصیلی، با بیان اینکه باتوجه به شرایط دانشجویی به سمت منطقه ایی شدن پیش می رویم و در این راستا از همه همکاران محترم تقاضای ایده و طرح جهت تصمیم سازی داریم.

او با بیان اینکه با تقسیم دانشگاه پیام نور به 10منطقه و به هر منطقه مسئولیت تدوین بخشی از آیین نامه ها را گذاشته شده و به منطقه 9 مسئولیت تدوین بخش پژوهشی محول شده است.

نژادعلی از همه همکاران علمی تقاضا کرد تا با حضور پررنگ تر خود در مراکز و واحدها زمینه رشد فعالیت های علمی و پژوهشی را فراهم سازند .

رئیس دبیرخانه منطقه 9 دانشگاه پیام نور کشور افزود: تلاش برای ارتقای علمی و کیفی از مهمترین برنامه های این منطقه می باشد.

در ادامه این مراسم دکتر امین ناجی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور نیز با تسلیت ایام سوگواری و خیرمقدم خدمت تمامی حاضرین در جلسه و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت دانشگاه ها علاوه بر ماموریت آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی، یک ماموریت مهم دیگر بنام ماموریت اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه ما با دراختیار داشتن فضا و امکانات خوب می توانیم گره ا ز مشکلات دیگر را باز کنیم و یکایک ما می توانیم حلال این مشکلات باشیم.

معاون دانشگاه پیام نور گفت: قشر جوان و دانشجویان تیغ نقادی در دست دارند که به دنبال اصلاح هستند و ما باید با آغوش باز پذیرای این قشر باشیم تا در کنار آنها بتوانیم مسائل و پدیده های اجتماعی را قدم به قدم حل کنیم.

وی گفت : دانشگاه پیام نور بجنورد دوران تثبیت خود را گذرانده و در اوج خود قرار داشته و مسئولیت های سنگینی بر عهده دارد که باید با همت سرپرست جدید این استان به سمت شکوفایی برود.

او ادامه داد: اکنون در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و ما فرهیختگان باید بتوانیم مجموعه مردم را به خوبی راهبری کنیم و هوشمندی مردم دراین راه مهم است.

در انتهای مراسم، لوح سپاس دکتر زمانی، ریاست عالیه دانشگاه پیام نور بابت زحمات دکتر جلیل مسعودی فرد به او اهدا و حکم دکتر نورالله فیضی قرائت و به وی داده شد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر