برگزیده
دکتر نژاد علی در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی مطرح کرد: استقبال از مشارکت فعالانه اعضای هیات علمی/لزوم توجه ویژه به قوانین و ایین نامه ها

 در آستانه فرارسیدن هفته پژوهش، نشست هم اندیشی ریاست دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی با اعضای هیات علمی در روز چهارشنبه مورخ هفتم آذر ماه 97  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استان: دکتر نژاد علی در ابتدای این نشست ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج و سالروز فتح بستان و عملیات طریق القدس یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی را گرامی داشته و افزود :این قبیل نشست ها میتواند باعث هم افزایی بیشتر و کمک به رشد و توسعه دانشگاه باشد.

مشارکت اعضای هیات علمی

رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با توجه به وظایف واگذار شده و مسئولیت های اجرایی به برخی مناطق از سوی سازمان مرکزی افزود:از سوی سازمان مرکزی و بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته منطقه 9 به عنوان متولی حوزه پژوهش در بین سایر مناطق انتخاب شده است و انتظار بود با مشارکت اعضای هیات علمی بتوانیم در خصوص ارائه پیشنهادات گام های موثرتری برداریم.

استقبال از انتقادات و پیشنهادات موثر

دکتر نژاد علی در ادامه با اشاره به گذشت زمان 3 ماه از مسئولیت اجرایی افزود: تقریبا روش و شیوه کاری جدید برای کلیه عزیزان مشخص شده است و لازم میدانم تا بازهم تاکید نمایم که به شخصه  از هر گونه نقد سازنده و پیشنهاد مکتوب تک تک اعضا در اصلاح امور استقبال میکنم.

پیگیری مطالبات و انتظارات از نماینده  عالی دولت در استان

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در ادامه افزود: در نشست های متعددی که در این چند ماهه با حضور استاندار محترم خراسان رضوی برگزار شده است بارها به نمایندگی از تمامی دانشگاهیان پیام نور استان، مطالبات ،انتظارات، ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در دانشگاه پیام نور را بیان نموده ام و مصرانه به عنوان فردی که امانتدار مسئولیت دانشگاه هستم تمام تلاش خود را در احقاق حقوق دانشگاه و بیان ظرفیت ها مد نظر قرارداده ایم.

در ادامه این نشست اعضای هیات علمی به بیان مسائل ،پیشنهادات و انتقادات در حوزه های مرتبط کاری از جمله افزایش انگیزه و روحیه اعضای هیات علمی ،لزوم تعریف پروژه های گروهی، هدفمند شدن حضور اعضای هیات علمی، لزوم توجه ویژه تر به آزمایشگاهها، حضور موثرتر معاونت آموزشی در برگزاری امتحانات، چگونگی حضور روسای مراکز و واحدها در مرکز مشهد، مسائل و چالش های جذب دانشجو، لزوم توجه به ارتقای فرهنگی و لزوم از خودگذشتگی در انجام وظایف کاری و .... پرداختند.

آیین نامه ها و قوانین، تبیین کننده مسیر کاری

دکتر نژاد علی پس از بیان دغدغه های اعضای محترم هیات علمی و توضیحات معاونین اجرایی و آموزشی و سرپرست مرکز مشهد در جمع بندی نشست افزود: بی شک رویداد ها و نشست های اینچنینی، علاوه بر برطرف کردن برخی سوء برداشتها میتواند زمینه ساز تعامل و اقدامات ارتباط موثر در رفع نقصان های کاری ما باشد.

وی افزود :باید این واقعیت را بپذیریم که با توجه به اشباع شدن دانشگاه پیام نور مرکز مشهد نگاه ما باید به سمت تقویت ویژه به مراکز و واحدها و حضور موثر اعضای هیات علمی در شهر محل خدمت خود باشد..ایشان عنوان کردند که حدود 50درصد اعضای علمی ثابت و 15 درصد متغیر که مجموعا 65 درصد را تشکیل میدهند فقط 35 درصد دانشجویان را آموزش میدهند و باقیمانده 35 درصد اعضای علمی حدود 65 درصد دانشجویان استان را آموزش میدهند که یک نابرابری آموزشی را برای شهرستان های ما ایجاد کرده است.امیدواریم در این مورد نیز توازن برقرار شود.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی افزود :آیین نامه ها و قوانین به صراحت وظائفی را بر عهده هر کدام از ما قرار داده است که تبیین کننده مسیر کاری ماست و همه باید تابع این قوانین باشیم .

نگاه ویژه به حوزه درآمد زایی

رئیس دبیرخانه منطقه 9 دانشگاه پیام نور در بخش انتهای صحبتهای خود با توجه به لزوم درآمد زایی افزود: در تلاش هستیم تا مشوق ها و پاداش های متناسبی در زمینه طرحهای درآمد زا ارائه و پیشنهاد دهیم و با توجه به سیاستهای سازمان مرکزی، درآمد زایی از ماموریت های اصلی دانشگاه پیام نور استان خواهد بود .

دکتر کاظمیان معاون اجرایی دانشگاه ضمن پاسخگویی به سوالات افزود:با توجه به تاکید هیآت رئیسه دانشگاهدر سفر استانی شهریور 97،فعالیت های علمی همکاران در مراکز و واحدها از الزامات شغلی است .

همچنین دکتر حسنی معاون آموزشی در خصوص حضور اعضای هیات علمی اشاره کرد که همکاران در مراکز و واحدها در زمان عدم حضور دانشجو میتوانند به تولید محتوا، طرح سوال،کارپژوهشی،نوشتن کتاب و مقاله بپردازند .

شایان ذکر است خانم دکتر ضیائی سرپرست مرکز مشهد پیش از صحبتهای پایانی ریاست استان به بیان توضیحات مرتبط با حوزه کاری خود پرداختند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ