اخبار

همزمان با ایام چهل سالگی انقلاب مراسم افتتاحیه طرح تربیت مربی قرآن به میزبانی دانشگاه پیام نور سرخس برگزار شد.

اولین دوره طرح تربیت مربی قرآن کریم دانشجویان در شهرستان سرخس با حضور دکتر باخرد و جناب مهندس زارع ریاست محترم دانشگاه ، در بیت الزهرا آغاز شد.

مهندس زارع ضمن تبریک ایام چهل سالگی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (ع) به پذیرفته شدگان اولین دوره طرح تربیت معلم قرآن دانشجویان ، گفت: برگزاری این دوره آموزشی به میزبانی دانشگاه پیام نور سرخس مایه افتخار جامعه دانشگاهی است و بسیار خوشحالیم که این رویداد قرآنی به میزبانی این دانشگاه در حال برگزاری است.واظهارکرد به یاری باری تعالی همه ما از خدمتگزاران صدیق قرآن وائمه اطهار باشیم.

 در ادامه مهمان ویژه این محفل قرآنی جناب دکتر باخرد ،پزشک راوی دفاع مقدس به بیان خاطراتی از جبهه های حق علیه باطل و شهدا پرداختند.دکتر باخرد در افتتاحیه اولین دوره تربیت مربی قران در دانشگاه پیام نور سرخس که به همت امور فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: شهدا افرادی از جنس خود ما بودند، ولی موفق شدند از این دنیا دل بکنند و خدایی شوند.وی افزود: بسیاری از شهدا قبل از اینکه به جبهه اعزام و شهید بشوند مثل من و شما معصوم نبودند اما ائمه هدی علیهم‌السلام دست آن‌ها را گرفتند و هدایتشان کردند تا این که به سعادت ابدی رسیدند.راوی دفاع مقدس ضمن بیان این نکته که شهدا سیاسی بودند ولی سیاست‌باز نبودندگفت: شهدا نه اصولگرا بودند و نه اصلاح‌طلب بلکه در یک کلام انقلابی بودند. وی تصریح کرد: اوج سیاست شهدا را در وصیت‌نامه‌های آنان می‌توان پیدا کرد که می‌گفتند نگذارید حرف امام و ولی فقیه جامعه روی زمین بماند.

شایان ذکر است دراین طرح پس از چهار دوره مصاحبه تعداد 74 نفر از دانشجویان  پذیرفته شدند که پس از گذراندن یک دوره آموزشی 100ساعته در رشته های( تدبر در قران و رو خوانی قرآن و سبک زندگی ) و موفقیعت در آزمون نهایی گواهینامه تربیت مربی قرآن کریم را دریافت خواهند کرد.