برگزیده

همزمان با شروع بازه تکمیل ظرفیت کارشناسی: نشست هم اندیشی روسای مراکز و واحدها با ریاست دانشگاه پیام نور استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، جلسه روسای مراکز و واحدها با حضور ریاست و معاونین استان خراسان رضوی برگزار شد.

دکتر نژاد علی رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی هدف از تشکیل این جلسه را استفاده از نظرات و دیدگاههای روسای مراکز و واحدها و مدیران ستادی عنوان کرد و افزود: دانشگاه به سمت منطقه ای شدن می رود که یکی از سه محور تعیین شده در این بحث، سامان دهی مراکز و واحدهاست ضمن اینکه مقدمات تصویب چارت نیز صورت گرفته است.وی همچنین تعامل با نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین ادارات را لازم دانست ولی استقلال دانشگاه را نیز مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: مدیران گروه جدید استانی نیز تعیین شده اند و امیدواریم که کمک کننده و بازوی دانشگاه باشند.ایشان اضافه کرد مشغله کاری باعث نشود که از کیفیت کارها کاسته شود .

دکتر نژاد علی عنوان کرد: انتظار داریم در بحث درآمد زایی غیر شهریه ای خود مراکز و واحدها نیز طرح های نوین ارائه کنند و یقینا مورد استقبال و حمایت استان نیز قرار خواهند گرفت.علاوه بر آن بایستی داشتن نگاه دولتی برای انجام هزینه ها را اصلاح نموده تا با توجه به شرایط فعلی کمترین فشارها بر دوش دولت قرار گیرد.

معاون اجرایی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به حساسیت بازه زمانی کنونی بیان داشت: با پیگیری ریاست عالی دانشگاه، امکان جذب دانشجو از طریق بدون آزمون و بررسی سوابق تحصیلی فراهم شده است و لازم است اهتمام ویژه ای در این خصوص صورت پذیرد.

دکتر سینا کاظمیان افزود: از روسای مراکز و واحدها انتظار داریم تا بر روند ثبت نام نظارت مستقیم داشته باشند تا بتوانیم با تکریم و حسن برخورد با دانشجو و تشریح مزایای دانشگاه، دانشجوی بیشتری جذب نمائیم.

دکتر حسنی معاون آموزشی ،پژوهشی و فرهنگی دانشگاه نیز ضمن ارائه آمار ثبت نامی مراکز و واحدها اعلام کرد: با توجه به اینکه سایت برای مراکز و واحدهایی که در لیست سنجش نیستند باز نخواهد شد بهترین اقدام این است که روسا در مراکز همجوار از دانشجویان در رشته های مورد نظر ثبت نام بعمل آورده و بلافاصله در شهرهای محل سکونت داوطلبین مهمانی صورت پذیرد.

شایان ذکر است در انتهای این نشست که  به منظور تبیین و تشریح سیاستهای دانشگاه و  ارائه نکات و راهکارهای آموزشی، تکمیل ظرفیت و کسری حق التدریس، راهکارهای جذب بیشتر دانشجو با توجه به فرصت ایجاد شده در تکمیل ظرفیت دانشجو، راهکارهای ارتقاء کارافرینی و درآمدزایی در مراکز/ واحدها و ارائه پیشنهادات در هر مرکز / واحد به تفکیک برگزار شد، کلیه اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات پرداختند و در انتها مباحث توسط ریاست و معاونین جمع بندی گردید.