اخبار
دکتر نجفی؛ معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور در کنفرانس بین المللی طب سنتی: لزوم توجه مراکز علمی کشور به فرهنگ سازی در زمینه گیاهان دارویی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور عنوان کرد: مراکز علمی کشور  گیاهان دارویی و طب سنتی را به عنوان یک مقوله فرهنگی جدی بگیرند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر کریم نجفی برزگر در کنفرانس بین‌المللی علوم کشاورزی، گیاهان دارویی و طب سنتی که به همت دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد، با تاکید براینکه مقوله علوم کشاورزی، طب سنتی و گیاهان دارویی با فرهنگ ایرانی اسلامی ما عجین شده است، اظهار کرد: توجه به سند ملی داروهای گیاهی و طب سنتی که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است، یک مقوله فرهنگی مهم محسوب می‌شود که باید مراکز علمی کشور از آن آگاه شوند.

 عضو شورای سیاستگذاری همایش با بیان اینکه ما به دنبال فرهنگ‌سازی در زمینه گیاهان دارویی هستیم؛ ما از این که در بعضی از حوزه‌ها، از فرهنگ غنی خود غافل باشیم، رنج می‌بریم، ادامه داد: گیاهان دارویی هم در چرخه غذایی و محصولات دارویی و هم به عنوان یک کار علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها در اقتصاد کشور تاثیرگذار است.

 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی کشور ما این است که هم فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی در کشور توسعه یابد و هم زمینه ای برای تولید گیاهان دارویی و طب سنتی فراهم گردد تا شرکت‌های دانش بنیان در این عرصه فعال شوند که به دنبال آن اقتصاد نیز رشد پیدا کند.

 نجفی برزگر خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت عظیمی از دانشجویان و اساتید در رشته های مختلف علوم کشاورزی و مدیریت و اقتصاد است که همه آنان باید بتوانند شرکت‌های دانش بنیان را مدیریت کنند.

وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر داوریار و دانشگاهیان دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم کشاورزی، گیاهان دارویی و طب سنتی یادآور شد: هدف ما از برگزاری این همایش آن بود که بخشی از منویات مقام معظم رهبری را در این زمینه عملی کنیم و همچنین با کمک استان‌هایی که در تولید گیاهان دارویی فعال هستند، چرخه را به سمت و سویی ببریم که کشور را در این زمینه مستقل سازیم.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر