اخبار
به همت دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در اختتامیه کنفرانس بین المللی طب سنتی: افتتاح اولین فن بازار ملی گیاهان دارویی کشور

اولین فن بازار ملی گیاهان دارویی کشور به همت دانشگاه پیام نور خراسان رضوی و مشارکت دفتر سرمایه گزاری سپاد خراسان به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی علوم کشاورزی طب سنتی و گیاهان دارویی که با حضور معاونان پژوهشی و فرهنگی پیام نور کشور، معاونان اقتصادی و سرمایه انسانی استانداری خراسان رضوی و بیش از 440 نفر از پژوهشگران و اندیشه ورزان حوزه علوم کشاورزی به همت دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد، اولین فن بازار ملی گیاهان دارویی کشور به بهره داری رسید.

 دکتر محمدعلی داوریار رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی اظهار داشت: باید از همه کسانی که ما را در برگزاری این رویداد بزرگ علمی همراهی کردند به ویژه دکتر زمانی ریاست عالیه دانشگاه، معاونین، عوامل اجرایی، مدیران دستگاه های اجرایی استان ،همکاران خدوم ، میهمانان و اصحاب رسانه نهایت قدردانی داشته باشم.

رئیس همایش بین المللی علوم کشاورزی، گیاهان دارویی و طب سنتی در این مراسم گفت: دغدغه اصلی در برگزاری این نشست بازگشت به فرهنگ مصرف منابع طبیعی و توجه به مساله آب است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی افزود: امیدواریم بتوانیم پیگیری سیاست رشد تولید محصولات گیاهی و دارویی را در جامعه اجرا کنیم.

وی گفت: 570 مقاله به دبیرخانه همایش ارائه و از این تعداد 380 مقاله پذیرش شد که به صورت سخنرانی و پوستر ارائه شدند.

عضو شورای پیام نور کشوربا اشاره به  حمایت علمی 23 دانشگاه و حمایت علمی 10 مجله علمی-پژوهشی در این همایش ادامه داد: افتتاح مرکز مبادلات بین المللی گیاهان دارویی که شاهد آن بودیم نشانگر همکاری صنعت و دانشگاه در پیاده سازی عملی کارافرینی در حوزه اقتصاد مقاومتی است. وی افزود: رشد اقتصادی کشورها با خلق ارزش و تولید ثروت حاصل می شود و دانشگاه پیام نور با بهره مندی از ظرفیت عظیم دانشگاهیان خود امروز در تمامی عرصه ها تاثیر گزار است و افتتاح این فن بازار نمونه عملی پیوند دانشگاه و صنعت در حوزه اقتصاد و ارزش آفرینی است.

شایان ذکر است این فن بازار در مجموعه بازار بین المللی سپاد مشهد و مشارکت بخش خصوصی در حاشیه کنفرانس بین المللی علوم کشاورزی، گیاهان دارویی و طب سنتی به بهره برداری رسید.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر