اخبار
رئیس دانشگاه پیام نور: تقویت ارتباط با صنعت مهم ترین گام برای تبدیل به دانشگاه نسل سوم/ نقش ویژه شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام در ارتقای دیپلماسی علمی
مراسم تکریم و معارفه رئیس شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام و مدیرکل دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر زمانی در این مراسم با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور دارای دو ویترین داخلی و خارجی است، اظهار داشت: بخش ارتباط با صنعت، ویترین داخلی دانشگاه و مهم ترین گام برای گذار از دانشگاه نسل دوم به نسل سوم است که باید بیش از پیش تقویت شده و با توجه به زیرساخت های مطلوب ایجاد شده در اقصی نقاط کشور، بسترهای گسترش کارآفرینی، فناوری و ارتباط با صنعت را فراهم آوریم.
رئیس دانشگاه پیام نور ضمن تقدیر از زحمات دکتر شکری مدیرکل پیشین دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت و تشکر از دکتر حمیدا قاسمی مدیرکل جدید برای قبول این مسئولیت به ماموریت مهم دفتر ارتباط باصنعت دانشگاه پیام نور اشاره کرد و اذعان داشت: دانشگاه پیام نور هم اکنون از ظرفیت های مطلوبی در این بخش برخوردار است که می تواند منشاء خدمات و همچنین درآمدزایی باشد.
وی همچنین روابط بین الملل را ویترین خارجی دانشگاه پیام نور دانست و گفت: شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام یکی از مولفه های گسترش روابط بین الملل و دیلپماسی علمی است که باید در این زمینه اقدامات کارگشا و مهمی صورت گیرد.
وی با اشاره به حضور حدود 60 کشور در این شبکه افزود: تمامی این کشورهای اسلامی عضو شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام به لحاظ فرهنگی به کشور ایران نزدیک هستند و می توان با تعریف طرح ها، برنامه ها و دوره های مشترک ضمن گسترش روابط بین این کشورها و دیپلماسی علمی، در زمینه جذب دانشجو، تولید محتوا، بهره مندی از شبکه های آزمایشگاهی و کتابخانه ای مشترک و همچنین درآمدزایی به پیشرفت های چشمگیری دست یافت.
دکتر زمانی ضمن قدردانی از زحمات دکتر میرزایی رئیس پیشین شبکه دانشگاه های مجازی اسلام ، قبول این مسئولیت توسط دکتر نجفی برزگر را تبریک گفت و اظهار داشت: انتظار می رود با حضور دکتر نجفی به زودی شاهد اقدامات ارزشمندی در این حوزه باشیم.
در این مراسم دکتر شکری و دکتر میرزایی گزارشی از فعالیت های خود را ارائه کردند.
دکتر نجفی برزگر رئیس جدید شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام نیز با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور در زمینه آموزش الکترونیکی از سوی وزارت علوم دارای ماموریتی ویژه است و پیشبرد اهداف مجازی در آموزش های بین المللی مهم ترین برنامه این دانشگاه در داخل و خارج از کشور به شمار می رود، گسترش شبکه آزمایشگاهی، کتابخانه مجازی، شبکه نشریات، امضای تفاهم نامه با کشورهای جهان اسلام، استفاده از پایان نامه های اسلامی دانشگاه، پذیرش دانشجوی مجازی از طریق شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام، شناسایی و جذب سرمایه در کشورها و تامین آموزش های مورد نیاز آنها و ایجاد فن بازار کشورهای اسلامی را از مهم ترین برنامه های خود عنوان کرد.
دکتر قاسمی مدیرکل جدید دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی نیز ابراز امیدواری کرد: با حمایت مدیریت دانشگاه و برنامه ریزی منسجم دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت منشاء خدمات شایسته ای برای دانشگاه باشد.
گفتنی است، در این مراسم، دکتر نجفی برزگر به عنوان رئیس شبکه دانشگاه های مجازی اسلام و دکتر حمید قاسمی به عنوان مدیرکل دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه معرفی و از زحمات دکتر میرزایی رئیس پیشین شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام و دکتر شکری مدیرکل پیشین دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت قدردانی شد.


دکتر نجفی برزگر رئیس شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام




دکتر قاسمی مدیرکل دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت








 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر