اخبار
دکتر زمانی در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی دانشگاه پیام نور کاشمر: طرح آمایش ساختار با هدف چابک سازی انجام می شود/ تفویض اختیارات به طور مستقیم به مراکز و مناطق

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکترمحمد رضا زمانی روز شنبه در مراسم افتتاح سوله ورزشی دانشگاه پیام نور کاشمر افزود: این دانشگاه باید دیپلماسی علمی در عرصه بین ‌المللی را با هدف مبادله استاد، جذب دانشجو و انجام طرح های پژوهشی مشارکتی گسترش دهد.

وی با بیان اینکه طرح آمایش ساختار به امید چابک سازی مراکز دانشگاهی و قرار گرفتن در کنار دستگاه های اجرایی و پتانسیل های منطقه ای توسط این دانشگاه اجرا می شود اظهار داشت: در تلاش هستیم با اجرای این طرح اختیاراتی را به طور مستقیم به مراکز و مناطق واگذار کنیم.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها باید با لحاظ نمودن پتانسیل های اجتماعی ،تواناییهای بالقوه را به بالفعل نمایند.

وی تقسیم بودجه در مراکز را یکی از اقدامات انجام شده از ابتدای امسال عنوان کرد و افزود: در سالهای گذشته بودجه در ستاد مرکزی و براساس ارتباطات و نظرات تقسیم می شد اما امسال براساس شاخص های تعیین شده به صورت مستقیم با مراکز وارد قرارداد مالی شده ایم و علاوه بر آن درآمد غیر شهریه ای نیز بطور 100 درصد به مراکز تخصیص می یابد.

وی ابراز امیدواری کرد ارتباط دانشگاه ها با خیرین بیشتر شود زیرا کمک های جهت دار خیرین می تواند در ارائه خدمات موثر باشد.

زمانی گفت: دانشگاه ها باید بتوانند تحقیقات علمی ادارات و سازمانهای مختلف را انجام دهند لذا مراکز پیام نور باید براساس نوع ماموریت ساماندهی شوند و برای هر کدام از مراکز دانشگاه های پیام نور جداگانه تصمیم گیری شود.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: برخی رشته های دانشگاهی اشباع شده و کارآیی لازم را ندارد اما جای برخی میان رشته ها در کشور خالی است که دانشگاه پیام نور می تواند این میان رشته ها را جذب کند زیرا بستر این دانشگاه الکترونیکی است و نیاز نیست همه متخصصان در مرکز باشند به همین دلیل تلاش شده برای هر تخصص یک گروه در مناطق داشته باشیم.

وی اظهار داشت: این دانشگاه دارای 500 هزار دانشجو، چهار هزار عضو هیات علمی و 10 هزار کارمند است.

* کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های پیام نور خراسان رضوی برگزار می شود

رئیس دبیرخانه منطقه 9 دانشگاه پیام نور و دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز در این مراسم از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از ابتدای مهر ماه در تمام دانشگاه های پیام نور استان خبر داد.

دکتر عزیزالله نژاد علی با تاکید بر ضرورت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی گفت: هیچ نگرانی از عواقب برگزاری کرسی های آزاد اندشی در دانشگاه ها نداریم و اگر نتوانیم آنها را برگزار کنیم نتوانسته ایم به رسالت اصلی خود عمل کنیم.

وی افزود: باید اجازه داد دانشجویان حرف خود را بزنند و ما به عنوان مسئولان دانشگاه آنها را بشنویم تا هم خود را اصلاح کنیم و هم راهکاری برای رفع مشکلات بیابیم.

دکتر نژادعلی اظهار داشت: نباید جامعه را به سوی ناامیدی پیش ببریم و پویایی علمی می تواند مهمترین سرمایه کشور باشد.

در این مراسم سوله ورزشی دانشگاه پیام نور کاشمر با 2500 مترمربع زیربنا و هزینه 25 میلیارد ریال با حضور دکتر بنیادی نماینده مردم شهرستان و مسئولین شهری افتتاح شد.

کاشمر با پنج مرکز آموزش عالی و حدود سه هزار دانشجو در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر